Poslední informace

Začátek hry

Hra začíná na nádraží Hradec Králové Slezské předměstí v 17:00. Na nádraží se dostanete vlakem (staví zde osobní vlaky a některé spěšné vlaky). Případně MHD linkami 3, 6, 23, 27. Na start se však dostavte minimálně o 20 minut dříve. Budeme zde už od 16:00. Tým se organizátorům musí přihlásit a zaplatit startovní poplatek, který činí 150 Kč. Na oplátku za to dostane tabulku s postupovými časy, kterou bude v průběhu hry vyplňovat.

Spojení z Pardubic: OS5618 PA - HK hl.n. - 15:56-16:20 a OS5265 HK hl.n. - HK SP 16:31-16:37

Spojení z Prahy: R251 Praha hl.n. - HK hl.n. 14:10-15:57 a OS5265 HK hl.n. - HK SP 16:31-16:37 nebo MHD

Vlastní hra odstartuje v 17:00. Zadání první šifry získáte vítězstvím ve hře evoluce. Podrobná pravidla jsou uvedena níže. Pečlivě si je nastudujte a předem si zvolte 2 členy týmu, kteří vás budou zastupovat. Ostatní mohou fandit a hlavně nevstupovat do hřiště. Hráč, který se dostane v evolučním žebříčku na úroveň člověka, si může dojít pro půlku zadání první šifry. Tedy po úspěšném ukončení hry evoluce oběma vašimi vyslanci budete mít zadání první šifry kompletní.

Průběh hry

Tým má za povinnost plnit následující organizační kroky. Ve chvíli, kdy přijde na stanoviště, zapíše čas příchodu do vrcholové knížky na stanovišti a do vlastní tabulky. Vyzvedne si dvě zadání šifry - až na výjimky tato 2 zadání budou na jednom papíře formátu A4, který si tým sám rozstřihne. Od šifry se dostatečně vzdálí, aby zbytečně na stanoviště neupozorňoval ostatní týmy a kolemjdoucí. Začne luštit. Pokud použije nápovědu, zanese tuto informaci do své tabulky.

Jedinou penalizací za nápovědu je čas strávený na cestě k ní. Do konečných výsledků se nepočítá. Pro nápovědu lze poslat libovolný počet členů týmu a domlouvat se např. mobilem :) Informace, že jste použili nápovědu se promítne pouze do statistik a pomůže nám v příštím ročníku při vytváření šifer.

Hra se skládá ze 14 stanovišť s šifrou. 15. stanoviště je cíl.

Řešení

Pokud se ani s nápovědou týmu nepodaří šifru vyřešit, může si zavolat o řešení na telefonní číslo uvedené dole v posledních informacích. Oznámí název týmu, tajné 3 ciferné heslo týmu, číslo stanoviště a kód stanoviště. Po ověření údajů mu bude sděleno umístění následující šifry.

Doporučení: Zkuste luštit 1 až 2 hodiny, než si zavoláte o řešení.

Cíl

Cíl je umístěn v altánu u lesního hřbitova v Malšovicích. Pokud pojedete MHD, zvolte linku č. 9. Vystupte na zastávce TJ Jezdec nebo Zděná bouda a po asfaltce pokračujte na lesní hřbitov. Altán se nachází po levé straně kousek od asfaltky asi 100 metrů od začátku lesa.

Přesné GPS souřadnice cíle jsou 50°11'30.03"N,15°52'17.64"E

Cíl bude otevřen od 6 hodiny ranní do 10 hodiny dopolední. Pokud dojde k k výraznému prodlení při startu, bude čas uzavření cíle adekvátně upraven. Pokud budete na posledním stanovišti s šifrou před 5:30, kontaktujte prosím organizátory a cíl bude otevřen dříve.

Do cíle přijďte, i když nebudete mít vyřešeny všechny šifry. Čas příchodu do cíle bude rozhodující při sestavování konečného pořadí. Zároveň se potkáte s ostatními týmy. Můžete se podělit o své zážitky, dozvíte se správné řešení šifer a dostanete občerstvení.

Evoluce

Hradecké sovy se mohou účastnit pouze lidé. Proto se nejprve musíte v evolučním boji probojovat až na pozici člověka.

Všichni zástupci týmů začínají na pozici slizu.

Hráči si stříhají s ostatními a kdo vyhraje, posouvá se v žebříčku úrovní o jedno výše. Každý si může stříhat pouze s někým, kdo je na stejné úrovni jako on, tedy kuře s kuřetem, opice s opicí. Zároveň platí pravidlo, že si nesmí stříhat hráči ze stejného týmu. Toto pravidlo mohou zrušit organizátoři na konci hry v případě patové situace.

Kdo prohraje stříhání, propadá se zase o místo níže, z nejnižší úrovně slizu pochopitelně nejde jít ještě níže.

Evoluční žebříček bude v naší hře následující:

  • sliz - srká a chodí po čtyřech
  • kuře - pípá a dělá kačáky
  • tučňák - tůtá a chodí jako tučňák
  • slon - vytvoří chobot a troubí
  • opice - dělá opičí výrazy a chodí shrbený
  • člověk - končí a jde si pro zadání šifry
  • Na konci hry zůstane na hřišti 5 hráčů. Ti se postaví k organizátorům do fronty podle žebříčku a v minutových intervalech dostanou zadání první šifry.

    Doporučení

    Během hry můžete využít MHD. Celodenní přenosná jízdenka v Hradci Králové stojí 70 Kč. Domníváme se, že v průběhu hry se vám nevyplatí. V nočních hodinách je MHD značně omezená a zároveň trasa hry nemusí vždy kopírovat trasy linek. Pokud hodláte použít MHD pořiďte si spíše jednotlivé jízdné v ceně 12 Kč.

    Přítel na telefonu

    Je povolen právě jeden přítel na telefonu pro jeden tým. Lze doporučit přítele s přístupem na internet. Pozor! Tento člověk se nepovažuje za člena týmu a není jej potřeba jakkoli hlásit. Tohoto člověka však v průběhu hry nesmíte měnit a musí zůstat pouze jeden na jeden tým.

    Kontakty

    V případě nutnosti pomoci neváhejte kontaktovat organizátory. Většina stanovišť není hlídaných. Mohou se tedy přihodit sabotáže. V případě, že nemůžete najít šifru a myslíte, že jste správně, kontaktuje organizátory na mobilním čísle pro technické problémy.

    Řešení: XXX XXX XXX

    Technický nebo zdravotní problém a otevření cíle: XXX XXX XXX, XXX XXX XXX