Vybavení

Povinné vybavení

Doporučené vybavení na hru

Doporučené oblečení

Jedná se o noční hru. Podle toho také volte oblečení. Během hry se mimo pohybu můžete při luštění zprávy i na dost dlouho zastavit. Doporučujeme oblečení, které lze jednoduše vrstvit. Umožní vám pohodlnou chůzi (běh), ale ochrání i před zimou během luštění.

Hradecká sova je sice městská hra, ale to neznamená, že vždy půjdete po chodnících.

Nezapomeňte na to, že může i pršet. Nepřízeň počasí se bude řešit na místě, ale cokoliv menšího než tornádo bude považováno za nádherné počasí. Takže na pláštěnku nebo pončo opravdu nezapoměňte a zkuste doma najít nějaké nepromokavé botky.

Rady pro řešení šifer

Už se pilně chystáte na Sovu? Na pár stránkách jsme našli několik dobře míněných rad, jak postupovat při úspěšném řešení šifer.

Tohle třeba doporučují Proudoví krtci

Instruktoři z legendární Tmou vytvořili hodně obsáhlý manuál . Vřele doporučuji si ho prostudovat a vytisknout.

Jedna moje rada zní: Zkus brainstorming (bouři mozků) - každý říká, co ho napadne (pokud možno k tématu), postřehy, nápady, slepé cesty .... Sebemenší hovadina může druhého nakopnout na správné řešení.

A konečně Pralinky zvlášť mají několikanásobnou zkušenost. "Když už opravdu nevíš a všechno zklamalo, tak to přelož na půl a případně do toho vraž špendlík."

Procvičení šifer

Příklad 1

Zadání:
jde TOM domU nE

Na textu je nápadné, jak se používají velká a malá písmena. Velká a malá písmena = dvě vlastnosti = morsovka. Navíc slova tvoří skupinky po 1 až 4 znacích. Většinou pokusem a omylem zkusíme, co je čárka a co je tečka. Zvolíme tedy malé písmeno za tečku a velké za čárku. Oddělovačem je konec slova. Dostanu pak /.../---/...-/.-// což je SOVA.

Příklad 2

12+7= 1+14= 2*11= 0+1=

Velmi často se používá principu převodu čísel na písmena. B je druhé číslo abecedy, proto ho budu šifrovat jako 2. V šifře uvedené výše stačí spočítat triviální příklady a jejich výsledky převést na písmena. Dostaneme slovo SOVA.