Hradecká sova 2012

Poslední informace

Začátek hry

Hradecká Sova 2012 startuje na parkovišti u Hypernovy v Kuklenách. Začátek hry je stanoven na 16:30 v sobotu 8.9. Registrace týmů se bude konat od 15:30 do 16:20.

Na start se nejlépe dostanete trolejbusem č. 3 a vystoupíte na zastávce Albert HM. Pozor kvůli rekonstrukci náměstí 28. Října trolejbus č. 3 nezajíždí na hlavní nádraží. Nejbližší zastávka od nádraží je Gočárova třída nebo ZVU.

Pokud na hru dorazíte automobilem, tak letos nedoporučujeme žádné konkrétní parkoviště. Cíl je velmi dobře dostupný z MHD. V Hradci Králové je zaveden Integrovaný systém parkování. Parkovné se platí v sobotu od 8 do 16 hodin. V neděli se neplatí vůbec.

Z organizačních důvodů nejsme schopni z místa startu převážet auta hráčů k cíli. Připomínáme, že používání automobilu během hry je zakázané. Po příchodu na start se zaregistrujte u organizátorů, kde dostanete potřebné vybavení pro hru.

Povinné vybavení

  • Libovolnou mapu z minulých ročníků – mapa Hradec Králové 1:16 000 – plán města ročník vydání 2007 nebo rok vydání 2011 s měřítkem 1: 12 000 nebo mapa Hradec Králové / Okolí Hradce Králové, vydavatelství Shocart, rok vydání 2006 a novější, 1:12000/1:100000. Hra jde projít i s online mapami nebo mapy googlu
  • Na tým 1 šátek
  • Na tým minimálně jeden funkční nabitý mobil s registrovaným číslem
  • Buzola nebo úhloměr, pravítko, nůžky (více nůžek může zrychlit luštění), lepidlo, zápalky a svíčku
  • Šifrovací pomůcku Chlýftýmu (stačí předchozí verze 1.9 z loňska)

Další doporučené vybavení


  • Pastelky
  • Baterka nebo čelovka
  • Přezůvky či čisté ponožky do cíle
  • Teplé a nepromokavé oblečení, raději více vrstev – hodit se může i čepice, rukavice…
  • Pro případ deštivé předpovědi doporučujeme deštník, pláštěnku, celtu na luštění
  • Pro další vybavení se inspirujte na stránkách Jak na vybavení?

Začátečníkům vřele doporučujeme vytisknout šifrovací pomůcky a návod Jak luštit?

Umístění stanovišť

Na většině stanovišť, na kterých nebudou organizátoři, budou šifry umístěny v plastových pouzdrech připevněných k trubkám, zábradlím, okapům, stromům, lampám apod. Pokud to nebude možné, šifry budou umístěny v plastových deskách.

Šifry mohou být trochu schovány, aby se zabránilo jejich odcizení. Ukrytí stanoviště vždy uveďte do původního stavu. Nic nepřemísťujte a nepřidávejte další maskování.

Vzhled šifer

Všechny šifry jsou v levém horním rohu opatřeny logem Hradecké sovy.

V horním oddělné části jsou podrobnější informace týkající se šifry:

  • Číslo šifry
  • Za číslem šifry je uvedeno jméno šifry. Jméno u některých šifer může napovídat, jak šifru vyluštit.

Samotná šifra začíná pod čarou. Některé šifry obsahují kurzívou napsané poznámky nebo instrukce, které vám pomohou při luštění.

Chování na stanovišti

Tým má za povinnost při příchodu na stanoviště plnit následující kroky:

  1. Pro dohledání přesného umístění stanoviště může pomoci upřesnění uvedené na kartě týmu.
  2. Ve chvíli, kdy tým přijde na stanoviště, zapíše čas příchodu do vrcholové knížky na stanovišti a do své karty týmu.
  3. Pokud není uvedeno na vrcholové knížce jinak (stanoviště bylo vykradeno a je zde umístěna náhradní sada šifer), vyzvedne si tým dvě zadání šifry. Pozor, na stanovišti musí vždy zůstat minimálně jedno zadání.
  4. Stanoviště tým uvede do původního stavu.
  5. Tým se celý přesune od stanoviště do vzdálenosti, která zabrání prozrazení stanoviště ostatním týmům a náhodným kolemjdoucím. 20 metrů opravu nestačí.
  6. Začněte luštit.
  7. Pokud nemůžete šifru vyluštit, zkuste použít nápovědu.
  8. Po vyluštění tým poznamená čas vyluštění do karty týmu.

Kategorie

Po splnění 5. stanoviště si budete moci zvolit, zda půjdete kategorii Pohoda nebo Výzva. Výzva je o 3 šifry a přibližně 2 km delší. Při rozhodování nebudete mít k dispozici informace o ostatních týmech. Stanoviště 5 zavírá v 1:00. Po 1:00 již nelze volit kategorii a tým jde automaticky kategorii Pohoda.

Šifry kategorie Výzva jsou označeny 5a, 5b a 5c. Na stanovišti 6 se obě kategorie opět spojí a až do konce hry budou postupovat souběžně.

Obě kategorie jsou hodnoceny zvlášť. Po výběru kategorie již rozhodnutí nelze změnit.

Poskytování nápověd a řešení

  1. Tým zavolá na telefonní číslo určené k poskytování nápověd uvedené na kartě týmu.
  2. Tým oznámí název týmu, maskota týmu a název stanoviště.
  3. Po ověření údajů mu bude sdělena nápověda nebo umístění následující šifry.

Počet nápověd a jejich penalizace je uvedeno na kartě týmu.

Doporučujeme nejdříve využít nápovědu. Pokud vezmete řešení, všechny dosavadní nápovědy se anulují.

Pokud na šifru existuje více nápověd, při čerpání nápovědy se pokusíte orgům popsat dosavadní způsob řešení. Org se vám pak pokusí nabídnout odpovídající nápovědu, která by vám měla napovědět, jaký krok je potřeba se šifrou provést.

Nápověda není řešení ani přesný návod, jak dále postupovat. Nemusí vždy danému týmu pomoci šifru vyluštit.

Cíl

Hru tým ukončí splněním cílového úkolu, který se dozví v cíli.

Umístění cíle je tajné. Cíl bude otevřen od noci 3:00 do neděle 12:00, poté hra končí. Pokud chcete hru ukončit předčasně, zavolejte na telefonní číslo pro řešení a umístění cíle vám bude prozrazeno.

Do cíle přijďte (musíte to stihnout do 12:00 – skončete luštit o chvíli dříve), i když nebudete mít vyřešeny všechny šifry. Potkáte se s ostatními týmy. Můžete se podělit o své zážitky, dozvíte se správné řešení šifer a dostanete občerstvení.

Pokud hru ukončíte dříve, dejte nám to prosím vědět SMS a pokuste se dopravit kartu týmu do cíle.

MHD

Během hry můžete využít MHD. Ceník jízdného naleznete zde.

V některých částech hry bude reálné využít MHD. V nočních hodinách je MHD značně omezená a zároveň trasa hry nemusí vždy kopírovat trasy linek. Spíše ale počítejte s tím, že MHD využijete pomálu a příležitostně.

Aktualizace kontaktů

Prosím do čtvrtka 6. 9. v sekci údaje o týmu aktualizujte složení, telefonní kontakt apod.

Kontakt

V sobotu před hrou nebo v průběhu hry můžete použít krizový telefon na orgy XXX XXX XXX.