Poslední informace

Začátek hry

Hradecká sova 2007 startuje na hřišti v Roudničce. Hřiště najdete na konci ulice K Polabinám. GPS: 50°10'13.69"N,15°49'22.05"E. Na start můžete přijet autobusem č. 16 na zastávku Roudnička. Příjezd posledního možného autobusu je chvilku před 16:00. Pozor na to, že jezdí jeden za hodinu a určitě nepobere všechny účastníky. Alternativně můžete dojít ze zastávky Nový Hradec Králové, kam jezdí trolejbus 1 a 2. Případně ze zastávky Podzámčí, kde staví autobusy 16, 18 a 25. Organizátoři vás budou čekat na startu od 15:30.

Po příchodu na start se zaregistrujte u organizátorů, kde dostanete potřebné vybavení pro hru. Samotná hra odstartuje v 16:15. Zadání první šifry získáte dvěmi vítězstvími ve hře lodě. Podrobná pravidla jsou uvedena níže. Pečlivě si je nastudujte a předem si připravte hrací plochy pro 10 partií.

Povinné vybavení

Nezapomeňte povinné vybavení napsané v pravidlech, hlavně upozorňujeme na čtverečkovaný papír a discmana, bez kterého nebude možno jednu z šifer vyřešit!

Vytiskněte si následující dokumenty:

Pokud něco z toho nebudete mít, může vám to dost ztížit řešení některých šifer!

Průběh hry

Tým má za povinnost plnit následující organizační kroky:

Ve chvíli, kdy přijde na stanoviště, zapíše čas příchodu do vrcholové knížky na stanovišti a do vlastní tabulky.

Vyzvedne si dvě zadání šifry. (Pozor, na stanovišti musí vždy zůstat minimálně jedno zadání).

Od šifry se dostatečně vzdálí, aby zbytečně na stanoviště neupozorňoval ostatní týmy a kolemjdoucí.

Začne luštit. Pokud použije nápovědu, zanese tuto informaci do své tabulky. Jedinou penalizací za nápovědu je čas strávený na cestě k ní. Do konečných výsledků se nepočítá. Informace, že jste použili nápovědu se promítne pouze do statistik a pomůže nám v příštím ročníku při vytváření šifer.

Pro nápovědu lze poslat libovolný počet členů týmu a domlouvat se např. mobilem :)

Řešení

Pokud se týmu nepodaří šifru vyřešit, může si zavolat o řešení na telefonní číslo uvedené dole v posledních informacích. (doporučujeme nejdřív využít nápovědu, která neovlivní pořadí týmu.

Tým oznámí název týmu, tajný 3 ciferný kód týmu, číslo a kód stanoviště. Po ověření údajů mu bude sděleno umístění následující šifry.

Doporučení: Zkuste luštit 1 až 2 hodiny, než si zavoláte o řešení.

Cíl

Hra se skládá z předem neznámého počtu stanovišť, kterých bude mezi 15 a 18. Informaci o tom, že jste na posledním stanovišti se dozvíte po vyluštění šifry. Řešením poslední šifry bude návod, jak získat cílové heslo.

Cíl se nachází v klubovně deskových a stolních her Poutník. Klubovna se nachází na křižovatce ulice Sokolovské a Seydlerovy. Přesné GPS souřadnice cíle jsou 50°12'10.55"N,15°49'0.7"E

Cíl bude otevřen po celou dobu hry do neděle 12 hodin, poté hra končí. Do cíle přijďte (musíte to stihnout do 12h, tak skončete luštit o chvíli dříve), i když nebudete mít vyřešeny všechny šifry. Potkáte se s ostatními týmy. Můžete se podělit o své zážitky, dozvíte se správné řešení šifer a dostanete občerstvení.

Pokud hru ukončíte dříve, dejte nám to prosím vědět SMS a pokuste se dopravit kartu týmu do cíle.

Lodě

Letošní čestný organizátor Hradecké sovy je admirál Jiří Babočka. Vřele doporučuji si přečíst rozhovor, který nám tato významná osobnost po dlouhém přemlouvání umožnila zveřejnit.

A právě admirál Babočka nám připravil úvodní hru.

Zadání první šifry dostanete poté, co porazíte v lodích dva různé týmy. Budeme soutěžit na hracím plánu 4x4, do kterého umístíte jeden křižník, jednu ponorku a dvě minolovky. Křižník se skládá ze 3 políček, ponorka ze 2 a minolovka z 1 políčka. Pravidla umožňují, aby měl křižník podobu písmene L nebo I. Lodě se mohou dotýkat maximálně rohem.

Právo prvního výstřelu si týmy vylosují pomocí hry kámen-nůžky-papír nebo si hodí mincí. Týmy se pravidelně střídají. Po zásahu nemáte další střelu, ale hraje druhý tým. Vždy se střílí pouze jednou, bez ohledu na počet lodí. (viz rozhovor). Ohlašuje se pouze zásah, vedle, zásah-potopená. Tým nemusí sdělovat, jaká loď byla potopena.

Po skončení hry se výsledek zaznamená na rubovou stranu postupové tabulky. Oba týmy zapíší jméno týmu na soupeřovu tabulku. Vítěz se zapíše do sloupce proher, prohraný se zapíše do sloupce výher.

Nikdy nemůžete hrát s jedním týmem vícekrát. Vždy musíte vyhledat další tým, se kterým jste ještě nehráli. Pokud se vám to již nepodaří (ve hře je už jen málo týmů a se všemi jste již hráli), hra pro všechny zbylé týmy končí a do 5 minut obdrží zadání první šifry.

Pro zrychlení hry doporučujeme, aby si týmy dopředu připravily 10 partií lodí. Připravený hrací plán může vypadat např. následovně:

Doporučení

Během hry můžete využít MHD. Celodenní přenosná jízdenka v Hradci Králové stojí 70 Kč. Domníváme se, že v průběhu hry se vám nevyplatí. V nočních hodinách je MHD značně omezená a zároveň trasa hry nemusí vždy kopírovat trasy linek. Pokud hodláte použít MHD pořiďte si spíše jednotlivé jízdné v ceně 12 Kč.

Přítel na telefonu

Je povolen právě jeden přítel na telefonu pro jeden tým. Lze doporučit přítele s přístupem na internet. Pozor! Tento člověk se nepovažuje za člena týmu a není jej potřeba jakkoli hlásit. Tohoto člověka však v průběhu hry nesmíte měnit a musí zůstat pouze jeden na jeden tým.

Kontakty

V případě nutnosti pomoci neváhejte kontaktovat organizátory. Většina stanovišť není hlídaných. Mohou se tedy přihodit sabotáže. V případě, že nemůžete najít šifru a myslíte, že jste správně, kontaktuje organizátory na mobilním čísle pro technické problémy.

Řešení: ...

Technický nebo zdravotní problém a otevření cíle: ...