Vybavení
Povinné vybavení
- občanka, kartička pojišťovny (prevence), lékárnička, náplast na puchýře
- na tým minimálně jeden funkční mobil s registrovaným číslem
- na tým jedna funkční spolehlivá buzola
- svítidlo - tedy baterku, petrolejku, svíčky, světlušky v zavařovačce. Prostě cokoliv, co vám vydrží několik hodin svítit. Pozor na oheň, abyste nic nikde nepodpálili.
- tužka, guma, papír, dostatečné množství čtverečkovaného papíru, podložka na psaní, nůž, nůžky, kalkulačka, pravítko, kružítko, zápalky, svíčka, špendlík, niť
- vytištěná pravidla hry a poslední informace
- vytištěná morseovka a vytištěné všechny přílohy z manuálu Tmou
- eurofolie nebo cokoli na uchování papírů v případě deště
- discman (nebo cokoliv co přehraje hudební CD)
Doporučené vybavení na hru
- mapa Hradec Králové / Okolí Hradce Králové, vydavatelství Shocart, nejlépe z roku 2006, 1:12000/1:100000. Proti loňsku tato mapa není povinná.
- pro přehlednější práci s abecedou se vám může hodit převodní kotouč
- pastelky, fixy pro přehlednost při řešení šifer
- něco na sednutí, (karimatka, alumatka)
- v případě deště úkryt pro luštěni (deštník, celta ...)
- pití, podle uvážení termoska s čajem nebo kafem
- něco na sladkého na zub
Doporučené oblečení
Doporučujeme oblečení, které lze jednoduše vrstvit. Umožní vám pohodlnou chůzi (běh), ale ochrání i před velkou zimou během luštění. Může se hodit i malý spacák na tým.
Hradecká sova je sice městská hra, ale to neznamená, že vždy půjdete po chodnících.
Nezapomeňte na to, že může i pršet. Nepřízeň počasí se bude řešit na místě, ale cokoliv menšího než tornádo bude považováno za nádherné počasí. Takže na pláštěnku nebo pončo opravdu nezapoměňte a zkuste doma najít nějaké nepromokavé botky. Uvědomte si, že se v dešti budete muset nejen pohybovat, ale případně i nějakou hodinu luštit. Není nic horšího, než když vám prší do papírů. Zvažte zda tedy není vhodná i celta, kus igelitu nebo velký deštník.
Rady pro řešení šifer
Už se pilně chystáte na Sovu? Podívejte se na zadání šifer z loňských ročníků. Podívejte se na šifry jiných šifrovaček.
Na pár stránkách jsme našli několik dobře míněných rad, jak postupovat při úspěšném řešení šifer.
Tohle třeba doporučuje jeden z nejúspěšnějších týmů Proudoví krtci
- šifry řeš na sluníčku, ne ve stínu a chladu
- tvoří to skupinky o 1 až 4 znacích … morseovka
- je tam něco, co může mít dvě vlastnosti (třetí vlastnost je oddělení písmen) … morseovka
- je tam určitých objektů zhruba 26 … písmena abecedy
- rozličná četnost symbolů … písmena abecedy
- frekvence písmen odpovídající češtině … transpozice (posunutí v abecedě)
- pozor na trojské koně (tváří se to jako něco jiného)
- nic z předchozího … může být grafická šifra - zkus v tom uvidět obrázek/text/morseovku
- zkus odhadnout výsledek (podle předchozí trasy hry, podle zajímavých míst kolem)
- může být důležitá i práce s mapou
- zbytečné logické kecy (podmínka/rada) … pořádně si přečti zadání
- zkus použít jméno hry, okolí místa, morseovku, uvidět v tom písmena
- použij čtverečkovaný papír
- využíváš opravdu všechny informace?
- rozptyl se, ať přijdeš na jiné myšlenky
- ještě jednou zkus morseovku, bývá v různých podobách skoro v každé hře
- ještě odhaduj výsledek
- NIKDY SE NEVZDÁVEJ !!!
Instruktoři z legendární Tmou vytvořili hodně obsáhlý manuál. Vřele doporučuji si ho prostudovat a vytisknout.
Velice pečlivě tým Frikulín vede své desatero. V současné chvíli už má 54 bodů.
Jedna moje rada zní: Zkus brainstorming (bouři mozků) - každý říká, co ho napadne (pokud možno k tématu), postřehy, nápady, slepé cesty .... Sebemenší hovadina může druhého nakopnout na správné řešení.
A konečně Pralinky zvlášť mají několikanásobnou zkušenost. "Když už opravdu nevíš a všechno zklamalo, tak to přelož na půl a případně do toho vraž špendlík."